Het belang van een sterk fundament
Een sterke website begint bij een solide basis. Het fundament van een website is nodig voor een goede klantervaring. Overzichtelijke structuur van je website, SEO-vriendelijke elementen, en een gebruiksvriendelijke interface zijn hiervoor onder andere van belang. Dit en meer is nodig voor iedere ondernemer die een succesvolle online aanwezigheid wil creëren en onderhouden.
En die succescolle online aanwezigheid legt weer de fundering voor groei en conversies, waardoor je website kan opboksen tegen concurrenten in een competitieve digitale omgeving. Hieronder zie je een aantal elementen die belangrijk zijn voor die goede fundering en die terugkomen in de checklist.
Domein
Een eigen domeinnaam biedt professionaliteit en herkenbaarheid. Een zakelijk e-mailadres versterkt geloofwaardigheid. Implementatie van HTTPS/SSL en Google Analytics biedt veiligheid en niet te vergeten inzicht in het gedrag van je website bezoekers.
Merk
Een sterke visuele identiteit van je merk is cruciaal voor merkherkenning. Dit omvat het plaatsen van het logo in de header en een herkenbare favicon. Consistente merkkleuren, uniforme stijl, en een sterke slogan versterken jouw merkboodschap en creëren één herkenbaar merk voor je klanten.
Google Business
Een volledig Google Business-profiel met goede beschrijving en relevante afbeeldingen is belangrijk voor een positieve eerste indruk. De website koppelen vergroot de zichtbaarheid, terwijl het toevoegen van contactgegevens ervoor zorgt dat mogelijke klanten sneller contact opnemen. Actief klantreviews onderhouden wekt weer vertrouwen op.
SEO
SEO-optimalisatie is cruciaal voor online zichtbaarheid én vindbaarheid: sitemap, Google Search-koppeling en juiste metagegevens verbeteren indexering. Correcte URL-structuur, keywords, en alt-tags versterken zoekbaarheid, terwijl toevoeging van blogs, FAQ en indexering van juiste pagina's goede content en betere zoekresultaten opleveren.
Optimalisatie
Website-optimalisatie is essentieel voor een effectieve online aanwezigheid: Een consistente huisstijl, CTA's (Call-To-Action, ofwel het aansporen tot actie), en een goede mobiele versie zorgen voor meer conversies. Correcte afbeeldingsresoluties en een betere snelheid versterken de gebruikerservaring. Aandacht voor UX en navigatie garandeert dat bezoekers gemakkelijk informatie vinden, wat resulteert in het halen van andere website-doelstellingen.
Lead Generation
Het aantrekken van nieuwe klanten (lead generation) start met een toegankelijke website, inclusief een contactpagina en directe communicatiemogelijkheden zoals bellen, e-mailen en een chatfunctie. Door het vermelden van contactgegevens, social media-kanalen en de bedrijfslocatie kunnen potentiële klanten gemakkelijker contact opnemen en het bedrijf vinden. Dit zorgt tot slot ook voor meer vertrouwen.
Download de marketing website checklist!
Hartelijk dank voor je interesse in onze checklist voor ondernemers met een website. Zoals beloofd kun je hem, na het achterlaten van je e-mailadres, via de onderstaande link gratis downloaden.
Succes met het invullen en wanneer je vragen hebt, kun je altijd contact met ons opnemen. We helpen je graag!
© 2023 Dekkers Marketing | All rights reserved.