top of page

Checklist: De 7 website basics voor iedere ondernemer!

Foto van schrijver: Koen DekkersKoen Dekkers

Of je nu net begint met je eigen onderneming of al een tijdje bezig bent, marketing blijft een belangrijk onderdeel van je succes. Echter, snappen we dat het soms ook overweldigend kan lijken en je niet weet waar je moet beginnen.

We hebben hier zeven essentiële website 'must haves' voor ondernemers op een rijtje gezet. Aan het einde van dit blog introduceren we onze handige website checklist van Dekkers Marketing, zodat je kunt controleren of jouw marketingbasis op orde is. Laten we beginnen!


Dekkers Marketing Website Checklist

1. Je domein moet in orde zijn

We beginnen met iets voor de hand liggends; je hebt een website nodig. Zorg ervoor dat jouw domein er professioneel uitziet. Denk aan jewebsite.nl in plaats van een lange, onhandige URL. En vergeet niet om Google Analytics te koppelen, om inzicht te krijgen in het gedrag van je bezoekers. Een zakelijk e-mailadres straalt betrouwbaarheid uit en is essentieel voor professioneel contact met klanten.


2. Sterk en herkenbaar merk

Een sterk merk is als je unieke stempel in de zakenwereld. Zorg ervoor dat je logo op de juiste plekken op je website staat en gebruik overal consistent dezelfde lettertypes en kleuren. Dit helpt je bedrijf te onderscheiden en maakt het gemakkelijker herkenbaar.


3. Optimaliseer

Optimalisatie klinkt ingewikkeld, maar het is eigenlijk gewoon het beter maken van je website. Zorg dat je huisstijl is doorgevoerd op je site. Denk aan call-to-actions (CTA's), dat zijn knoppen die bezoekers aansporen om iets te doen, zoals contact met je opnemen. Je website moet een goede gebruikerservaring bieden. En vergeet niet de snelheid van je website, want een trage site kan bezoekers afschrikken en heeft nadelige gevolgen voor je Google vindbaarheid.


4. Regelgeving

Het voldoen aan regelgeving is van cruciaal belang. Zorg voor een cookiebeleid en een privacybeleid om de privacy van je bezoekers te beschermen. Zorg ervoor dat je voldoet aan de geldende wetten en regels voor gegevensbescherming en online activiteiten.


5. Contact en leads genereren

Maak het gemakkelijk voor potentiële klanten om contact met je op te nemen. Zorg voor duidelijke contactgegevens op je website en een goed zichtbare locatie. En deel je social media-pagina's, want daar kunnen mensen je volgen en contact met je opnemen.


6. Google Business

Een goed onderhouden Google Business-profiel is essentieel voor lokale vindbaarheid en het opbouwen van vertrouwen bij potentiële klanten. Zorg onder andere voor een informatieve beschrijving, voeg goede afbeeldingen toe en reageer actief op klantreviews.


Marketing Website Checklist SEO

7. SEO (Search Engine Optimalization)

Zorg ervoor dat je website geoptimaliseerd is voor zoekmachines. Dit omvat het indexeren van de juiste pagina's, het gebruik van relevante meta tags en het plaatsen van waardevolle en relevante inhoud. Een sterke SEO-strategie helpt je website hoger te ranken in zoekresultaten en meer internet verkeer aan te trekken, wat weer meer klanten kan betekenen.


 

Onthoud dat marketing een voortdurende inspanning is, of je nu aan het begin van je ondernemersreis staat of al even onderweg bent. Je bent in ieder geval al een heel eind op weg als je de bovenste zaken in orde hebt.

Wil je zeker weten dat je voldoet aan het bovenstaande? Dekkers Marketing heeft een handige checklist om dit te controleren. Heb je hulp nodig om alles af te kunnen strepen? Neem dan contact met ons op!



Dekkers Marketing Website Checklist Download


20 weergaven

Recente blogposts

Alles weergeven

Vragen over dit artikel?
Stel je vraag hieronder en ik neem contact met je op.

Bedankt voor je vraag!
Ik kom er zsm op terug.

Blijf op de hoogte!

Abonneer en blijf op de hoogte van de laatste marketingtips, nieuws en artikelen.

Bedankt voor je inschrijving!

bottom of page